مدیر عامل مپنا: ایران سفیر لوكوموتیو ایرانی است
نوشته شده توسط : amatrack

'عباس علی آبادی' روز یكشنبه در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا افزود: اغلب شركتهای بزرگ لوكوموتیوساز دنیا از قبیل جی.ام برخی از قطعات آن را از سایر شركت‌های سازنده تامین می كند.

وی ادامه داد: بدنه و سیستم ترمز و كشش لوكوموتیو 'ایران سفیر' ساخت داخل است و هر قطعه ای كه اقتضای اقتصادی مناسبی داشته باشد، قطعا در داخل تولید خواهد شد.

مدیر عامل گروه مپنا تصریح كرد: لوكوموتیو 'ایران سفیر' نخستین لكوموتیوی است كه در داخل ایران مونتاژ نمی شود، بلكه ساخته می شود و همانند همه شركتهای بزرگ لوكوموتیوساز، برخی از اجزای آن از خارج وارد می شود.

وی با بیان این كه، 'ایران سفیر' دارای استاندارد بین المللی است، خاطر نشان كرد: كیفیت این لوكوموتیو اروپایی است و استاندارد یورو تی.ای را دارد.

مدیر عامل گروه مپنا ادامه داد: بیش از 50 درصد لوكوموتیو 'ایران سفیر' ساخت داخل است و اگر روزی لازم باشد، قدرت ساخت این اقلام را در داخل كشور داریم.

وی یادآور شد: در زمان كنونی بدنه، بوژی، سیستم‌های الكتریكی، ترمز در داخل ساخته می شود و موتور لوكوموتیو هم در داخل كشور و توسط شركت دسا مونتاژ می شود.

وی با بیان این كه، در داخل كشور تراكشن موتور ساخته می شود، افزود: در لوكوموتیو 'ایران سفیر' با توجه به پیشنهاد همكار خارجی از تراكشن موتورهای داخلی استفاده نشده است، اما می توان از تراكشن موتورهای داخلی استفاده كرد.

مدیر عامل گروه مپنا همچنین با اشاره به تاكیدات رئیس جمهوری مبنی بر عدم واردات لوكوموتیو و استفاده از ظرفیت‌های موجود در كشور ابراز امیدواری كرد كه در سال تولید ملی و حمایت از كار و سرمایه ایرانی، دستگاهها و نهادهای ذی ربط به جای استفاده از لوكوموتیوهای وارداتی از تولیدات داخلی استفاده كنند.

اقتصام**2021**1594





:: برچسب‌ها: مربع , برف ,
:: بازدید از این مطلب : 183
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 1 مرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: